-
Branko Lustig na Edukacijskom jutru u Zagrebu 24.5.2012. godine namijenjenom učenicima osnovnih škola
-
Predavanje Johanna Chapoutota na Edukacijskom jutru u Zagrebu 21. svibnja 2012.
U današnje smo vrijeme svjedoci porastu nasilja među mladima, diskriminacije i socijalnih nepravdi, napose među djecom vršnjacima, prema pojedincima druge nacionalnosti, vjere ili rase. Imajući također u vidu jačanje desničarskih ideologija u posljednje vrijeme te konkretno nepostojanje izvaninstitucionalne platforme za učenje o Holokaustu i nepravdama nacističkih režima, organizator Festivala uvođenjem ovog programa ima za cilj upoznati što širu ciljnu skupinu o toj temi te na multimedijalan i multidisciplinaran način progovarati o nepravdama nacističkih režima i poticati na otvoreni dijalog te suradnju kulturnih, obrazovnih i državnih institucija.
Uvidjevši značaj posebne brige o mladima kao
najznačajnijeg segmenta u razvoju demokratskoga društva, jedna od bitnijih
cjelina Festivala od 2009. godine postaju Edukacijska jutra, obrazovni program
kojim se želi mladima i najmlađima govoriti o strahotama Holokausta kako bi iz
te tragične epizode svjetske povijesti naučili više o prihvaćanju različitosti
i pristupanju svakom čovjeku kao pojedincu vrijednom poštovanja.
Upravo model edukacije najmlađih pokreće razvijanje razumijevanja i
tolerancije, fundamentalnih principa funkcioniranja zdrave socijalizacije.
Edukacijska jutra pružaju obrazovno iskustvo kroz koje učenici i studenti mogu
shvatiti koji su događaji doveli do pojave Holokausta. Omogućuju im uvid u
brojne povijesne, socijalne, religijske, političke i ekonomske faktore koji su
kumulativno rezultirali Holokaustom.
Povijest Holokausta predstavlja vrlo
učinkovito područje za preispitivanje osnovnih moralnih pitanja. Kroz
proučavanje Holokausta, učenici mogu shvatiti vrijednost potrebe za njegovanjem
i zaštitom demokratskih vrijednosti, kao i razumjeti značaj tolerancije.
Učenici mogu shvatiti kako šutnja i ravnodušnost prema patnjama drugih mogu
dovesti do ponavljanja velikih nepravdi iz prošlosti. Kroz diskusiju i razmjenu
mišljenja, mladi shvaćaju da su prihvaćanje različitosti i poštivanje
drugačijeg jedini ispravni način života u modernom svijetu.
Na Edukacijskim jutrima od 2009. godine sudjelovalo je više od 5500 učenika iz 186 osnovnih i srednjih škola te fakulteta iz cijele zemlje, čime se ne može pohvaliti niti jedna od institucija u Hrvatskoj koje se bave edukacijom šire javnosti o Holokaustu. Uvođenjem filmskog medija kao platforme za edukaciju o Holokaustu, svake godine odabirući igrani ili dokumentarni film visoke umjetničke i edukativne vrijednosti, mladima se na njima razumljiv i kroz medij filma blizak način proširuje saznanje o Holokaustu te im se otvara platforma za diskusiju koja nakon predavanja učenike i studente potakne na razmišljanje. Iz diskusija s učenicima shvatili smo da su do održavanja programa znali vrlo malo ili gotovo ništa o Holokaustu, a da nakon filma i predavanja imaju sasvim druge spoznaje.